|
BMW
Drie Z8's achter elkaar. Dat zie je alleen bij dergelijke bijeenkomsten.
Tussen 2000 en 2003 gemaakt, dus dat wordt pas over een paar jaar een echte klassieker.
Sponsor BMW bracht de spiksplinternieuwe 4-serie Cabrio aan de start.
Een oude A-Ford, vaker van de partij, maar vandaag toepasselijk met de kap omlaag.
Tegenwoordig gaat het vaak elektrisch, vroeger was het echt handwerk om open te rijden.
Britise sportwagens van weleer: een Triumph Spitfire en Stag.
Nog een Triumph Spitfire met een opmerkelijk kenteken: MG.
Een Fiat 124 Sport Spider, ontworpen door Pininfarina en later onder eigen naam op de markt gebracht.
Een prachtig opgeknapte Alfa Romeo Giulietta Sprint met Bertone-koetswerk.
De Alfa is geregeld deelnemer aan 'Zoetermeer'.
Een late opvolger: een Alfa Romeo Spider, de laatste versie van dit model.
Bijna vanzelfsprekend waren er ook open versies van 's werelds meest geproduceerde auto, de Volkswagen Kever.
Links een Rabbitt, de Amerikaanse versie van de Volkswagen Golf, rechts een Kever met eigen gekozen kleurcombinatie.
Ferrari 550 Mondial... maar let op: het is een replica uit 1970 van het merk ERRA.
De rijder wilde bij de start zijn naam liever niet zeggen. Bescheidenheid?
Twee dames brachten deze Nissan Figaro mee naar de old timerdag.
Naar eigen zeggen valt het rijden met rechts stuur best mee.
Een Dodge Shadow, in deze vorm nieuw nooit in Nederland verkocht.
De kap van deze Mercedes-Benz SL is keurig opgeborgen onder het paneel.
De Nederlandse Burton is natuurlijk geen klassieker, maar onderstel en motor van de Citroën 2CV dan weer wel.
Typische wielen zoals we die kennen van de 'Eend'.
Ook deze auto is gebaseerd op 2CV-techniek. Het is een eigengebouwd model.
Nog een Nederlands ontwerp: een Heynsdyk op basis van Porsche 944-techniek.
Gevraagd naar het merk van zijn auto, antwoordde de rijder: een Porsche!
Jeugdsentiment: een buggy op Kever-basis.
Tweemaal Willys: een Jeep uit de oorlog (rechts) en een modernere versie.
Opener kan haast niet: een Citroën Méhari met plastic koetswerk.
Geen dak boven je hoofd als je het dakpaneel er afhaalt, zoals bij deze Fiat X1/9.
Dit kun je geen echte cabrio meer noemen, de open Nissan 300ZX.
En dit al helemaal niet, hoewel een groot deel van het dak open is.
Nog even de route bestuderen voordat we van start gaan...
Een Porsche 356 met schuifdak en een 911 met Targa-dak.
Tja, dan heeft een Peugeot 404 een open dak en dat laat je dan dicht bij dit weer.
Een exclusieve Bitter, een Duits product op basis van Opel-techniek.
Opvallend is de reusachtige glazen achterklep/-ruit.
De Stutz Victoria is niet bepaald een alledaagse verschijning.
De eigenaar weet te vertellen dat de auto, naar Amerikaans ontwerp, destijds in Italië werd gemaakt.
Amerikanen doen het altijd goed bij shows als deze. Hier een Ford Thunderbird.
De Imperial is een bekende verschijning bij de Zoetermeerse parade.
Het uitlaatsierstuk laat geen misverstand bestaan over de motor onder de kap.
Een BMW 2500. Nog even wat drinken en dan kunnen we gaan.
Mercedes-Benz Heckflossen: een tijdloos mooi gestileerde klassieker.
Dit is een Humber. Toch geen twijfel mogelijk, zo prominent op de neus, zou je zeggen.
Deze Volkswagen Kever bezwijkt bijna onder alle (originele) accessoires.
Een Volkswagen kampeerauto in Amerikaanse uitvoering, herkenbaar aan de zijlichten.
Nee, geen DAF 66, maar een Volvo in een opvallende kleur.
De GLS was een speciale reeks, waarbij de bekleding aan de kleur van de buitenkant was aangepast.
Ooit zag je ze bij bosjes, de zeer succesvolle Ford Capri. Dit is een 2600 GTXLR.
Het tegenovergestelde van een open autootje, deze Simca Cinq bestelwagen.
De Franse fabriek maakte de Fiat Topolino in licentie.
Nog een bestelwagen, een Renault Juvaquatre.
Typisch Amerikaans, een Chevrolet Camino: een op een personenwagen gebaseerde pick-up.
Dit is weliswaar geen originele Wegenwacht-Eend, maar wel eentje die precies is nagemaakt.
|