Oldtimerdag 2007

Zoetermeer (NL)



 
●  Bijeenkomst van eigenaren en klassiekers
●  Auto's in alle soorten en maten
●  Van klassiekers tot young timers
●  Speciale aandacht voor Italiaanse merken
●  Foto-impressie


mei 2007

 

  


Pronken en kijken in Zoetermeer


Op initiatief van de plaatselijke middenstand is er elk voorjaar in de Zoetermeerse Dorpsstraat een bijeenkomst van klassieke auto's. De eigenaren pronken met hun stalen liefdes en honderden bezoekers komen er graag naar kijken. Elk jaar is er een speciaal thema. Hieronder een foto-impressie van de editie 2007, met als thema Italië. Dat wil niet zeggen dat auto's uit andere landen niet welkom zouden zijn. Integendeel. 

 

Fiat Bililla van midden jaren dertig. 

De auto had geen B-stijl. 

De Topolino was een succesvolle opvolger. Hier het naoorlogse C-type. 

Nog een Topolino C, met niet originele achterlichten van de latere Fiat 600. 

Ook Italiaans, maar heel wat anders: een Maserati 3500 GT. 

Er waren zelfs twee 3500GT's naar Zoetermeer gekomen.

Aan de wielen waren ze snel te herkennen. 

Alfa Romeo Giulietta Spider. Het weer zat mee, de kap kon naar beneden.

Alfa Romeo Nuova Guilia met daarvoor een Giulia Coupé Bertone. 

De Lancia 2000 Coupé, een creatie van Pininfarina.

Destijds een populaire coupé: de Fiat 850 Sport Coupé. 

Een schitterende Peugeot 201.

De 201 had nog niet de koplampen achter de grille, zoals latere Peugeots.

Renault 4CV, gemaakt tussen 1947 en 1961.

De Renault Dauphine is van eind jaren vijftig. 

Panhard Dyna Z, een lichtgewicht met karakteristieke vormgeving.

De Panhard 24ct was één van de laatste modellen voor het merk ophield te bestaan.

Saab 96, het laatste model met dikke bumpers en een kleine spoiler achterop.

Een Volvo Amazon is beslist ook een klassieker geworden.

Een Kever uit 1957 en een later model met afgesloten achterwielkasten. Dit was een accessoire.

De Volkswagen T1 is inmiddels ook een gewilde en waardevolle klassieker. 

De Pick-up met extra brede laadbak is zeer exclusief. 

Deze Opel Blitz bewijst dat ook klassieke bestelwagens het verdienen behouden te blijven.

Mercedes-Benz 180. 

De zogeheten Ponton-modellen waren populair. Let op de merkwaardige richtingaanwijzers op de spatborden.

De Mercedes-Benz SL 'Pagode' is een minstens zo begeerde klassieke.

Een coupé-uitvoering van de beroemde Strich 8 van Mercedes-Benz. 

Iconische Japanners zijn er niet veel, de Honda S800 is er echter duidelijk wel een.  

Een Dodge als deze kan alleen uit Amerika komen. 

Dat geldt ook voor deze Cadillac.

En nog een: een open versie van rond 1960. 

Het woord slagschip is hier wel op z'n plaats. Ook dit is een Cadillac.

Dit is dan weer typisch Brits, een Bedford bus. 

Ook de open sportwagen was typisch Engels, hier de MG A. 

Zo'n koffertje achterop past helemaal bij het beeld van de Engelse sportwagen, zoals deze MG B. 

Nog een MG B, maar dan een GT, de dichte uitvoering met grote achterklep.

De open variant van de Triumph TR7 was de laatste van een lange reeks. 

De Dafs 44 en 46 dragen bij aan een licht chauvinistisch gevoel. 

Eén van de oudste deelnemers, een A-Ford van eind jaren twintig. Dit is een Tudor. 

Een vierdeurs A-Ford, Fordor genoemd. 

Een vreemde eend in de bijt misschien, maar wel met veel nostalgie, deze Hanomag-trekker.

 


► Bijdrage over de oldtimerdag in 2009