ZeitHaus, het museum van Autostadt in Wolfsburg (zomer 2007)

 

 

 

Toegang van het ZeitHaus, het museum van Autostadt

 

 

Het dichte deel van het museum vertelt over de geschiedenis van de motorisering met onder meer de T-Ford

 

 

De éénmiljoenste Kever uit 1955 met versieringen bij bumpers en treeplanken

 

 

De Transporter was het tweede succesmodel van VW, hier een exemplaar uit 1950

 


De DKW Schnelllaster was de eerste Duitse bestelwagen na de oorlog; deze personenbus is van 1953

 

 

Een Cadillac uit 1959 met de grootste "vinnen" die het merk ook aanbracht

 

 

In 1965 werd het oude merk Audi nieuw leven ingeblazen

 

 

Het open gedeelte van het ZeitHaus met mijlpalen uit de autohistorie, hoewel de VW K70 dat eigenlijk niet was

 

 

Auto's van allerlei merken, ook van buiten het VW-concern; onderaan een E-type Jaguar

 

 

Klassiekers op vier verdiepingen

 

 

Op de voorgrond een klassieke Bentley

 

 

Dezelfde auto van dichterbij bekeken

 

 

Een oude Audi met daarachter andere klassiekers op de bovenste verdieping

 

 

Bugatti heeft geen eigen paviljoen, maar is via klassieke modellen wel vertegenwoordigd

 

 

Bugatti Atlantic met de opvallende externe lasranden

 

 

Een Porsche met exclusief Zwitsers koetswerk van Beutler

 

 

Dezelfde auto aan de achterkant, waar de motor zit

 

 

Borgward Isabella van midden jaren vijftig

 

 

BMW 1500, het begin van het succes van het Beierse merk

 

 

De Golf Country, een 4WD die nooit succes heeft weten te boeken

 

 

Op de begane grond een Transporter als Amerikaanse ambulance

 

 

Dezelfde auto, maar dan van de voorkant. De puntige richtingaanwijzers duiden op een vroege versie.

 

 

Een oude 'bril-Kever' (met een spijltje in de achterruit) in bijzondere tweekleurenuitvoering

 

 

Natuurlijk veel aandacht voor de Kever; op de voorgrond een model uit de Ierse fabriek

 

 

Kevers door de jaren heen

 

 

De 21.464.529e en daarmee allerlaatste Kever