Messerschmitt Kabinenroller 1953-1964
in musea en bij exposities
Messerschmitt KR175 in het Verkehrszentrum van het Deutsches Museum in München.
Het eerste model had nog het stuur van een motorfiets.
Messerschmitt KR175 met daarachter de voorloper Fend Flitzer in ErfinderZeiten in Schramberg.
Een eerste model (met kleine
voorruit) als cabriolet in de History Garage in Tokio.
Een model uit de collectie van PS.Speicher in Einbeck, bij een tijdelijke tentoonstelling in het Louwman Museum.
Een licentieproduct: de Italiaanse Mival Mivalino 175 (1956) in Museo Niclolis in Villafranca de Verona.
Twee open versies in ErfinderZeiten in Schramberg.
Een Messerschmitt KR200 in het voormalige museum van de Louwman Collection in Raamsdonksveer.
Hier is duidelijk de vorm van het koepeldak te zien.
Voor (extra) bagage bood een rekje op de motorkap uitkomst.
Het motorfietsstuur is vervangen door een aangepast exemplaar. Een stuurwiel is het niet.
Dit exemplaar maakt deel uit van de verzameling van Autoworld in Brussel.
Ook deze is gefotografeerd in Autoworld Brussel, zij het enkele jaren later.
Een KR200 in het Deutsches
Zweirad Museum in Neckarsulm.
.
Temidden van de motorfietsen en scooters een vreemde eend in de bijt, maar eigenlijk was de Kabinenroller meer scooter dan auto.
Een mooie luxe, tweekleurige versie in het ZeitHaus, het museum van Autostadt in
Wolfsburg.
De cabine is wel heel erg smal,
laat deze opname zien.
Dit exemplaar is van 1959.
Een cabriolet in het voormalige museum De Rijke in Oostvoorne.
Deze cabriolet-versie maakt onderdeel uit van het EFA-Museum in Amerang.
Nog een cabriolet, dit keer in museum Zylinderhaus in Bernkastel-Kues.
Te koop bij een beurs in Brussel. De vorige eigenaar wilde geen dak.
Een KR 201 Sport Roadster: geen kap, geen grote voorruit. Hier met een tonneaucover in Autoworld Brussel.
Een cabriolet met opengeklapt
dak. Gezien in Lelystad.
Een KR200 te koop in het Meilenwerk in Düsseldorf voor een prijs van bijna 30.000 euro!
Een model uit 1957 in het Automuseum Carl Benz in Ladenburg.
De Vespa-scooter ernaast toont
hoe laag de Messerschmitt is.
Een liefhebbersauto tijdens de
oldtimerdag Lelystad van 2019.
Bij dezelfde bijeenkomst een Messerschmitt met bijpassende aanhanger.
Een Messerschmitt in Het Southward Car Museum in Nieuw Zeeland. De koplampen zijn niet origineel.
De Tiger (latere naam Tg 500) met vier wielen, gezien in PS.Speicher in Einbeck.
De Tg 500 als roadster in ErfinderZeiten in Schramberg.
Met deze speciale KR200 werd een record van 24-uur rijden gevestigd. De auto staat in het Deutsches Museum in München.
Hier nogmaals dezelfde auto.